Vrei să te dezvolţi profesional? Conditiile de angajare pe litoral.

Trăim un prezent în care hotelierii şi investitorii din acest domeniu, mai ales pe perioada estivală se confruntă cu o problemă generală tot mai acută , respectiv lipsa forţei de muncă. Atât în ceea ce priveşte sectorul muncitorilor necalificaţi , cât şi cel al persoanelor calificate, sincopa rămâne aceeaşi.

Angajarea fie pe termen lung, fie sezonieră se transformă într-un adevărat maraton al societăţilor private care depun eforturi serioase în a găsi persoane dornice să muncească.

Cu o experienţă de peste 25 de ani în turism, lanţul hotelier Phoenicia operează în acest moment în doua sfere ale turismului, de business şi cea de leisure. Mai concret, majoritatea hotelurilor ce aparţin de acest lanţ şi se află pe litoral, ( incluse în partea de leisure) se deschid la începutul verii.În această perioadă are loc o sesiune de angajări, adresată cu preponderenţă celor care îşi dresc să înveţe lucruri noi şi extrem de utile, iar în acelaşi timp să se dezvolte pe plan profesional într-un mod foarte rapid.

Pentru a încuraja tinerii în mod special să se angajeze şi să îşi petreacă vacanţa de vară într-un mod interactiv, reprezentaţii Phoenicia au participat în ultimii ani la întruniri cu studenţii din anii terminali ai universităţilor din Constanţa. Experienţa s-a dovedit prielnică de ambele părţi întrucât , tinerii au primit cu interes această oportunitate, iar echipa Phoenicia a avut şansa să fie un adevărat mentor în drumul abia la început al studenţilor.

După sesiunea de angajare desfaşurată în general la finalul lunii aprilie, urmează sesiunea de training care poate dura între doua şi 4 săptămâni, timp în care noii angajaţi au acces zilnic la informaţii generale din sfera turismului, dar învaţă şi normele procedurale ale companiei noastre. Învăţăceii primesc noţiuni direct de la specialişti cu o experienţă de ani de zile în turism şi pot alege singuri către ce departament se pot îndrepta. De asemenea, aceştia au posibilitatea de a se muta în alt departament dacă simt că pot relaţiona mai bine în sectorul respectiv. Un alt avantaj este că fiecare poate să opteze pentru un job temporar, sau chiar permanent. Cu alte cuvinte, dacă la finalul sezonului estival, angajatul consideră ca se poate dezvolta n continuare în acest domeniu şi îşi doreşte cu adevărat să avanseze poate aplica pentru a rămâne în cadrul firmei.

Cu titulatura de cel mai mare lanţ hotelier din România am încurajat, format şi avansat rapid tinerii, întrucât suntem de părere că problema generală cu care se confruntă angajatorii îşi poate găsi rezolvare în acest mod. Cu siguranţă mediul de lucru, colectivul, salariul motivant şi posibilitatea de a fi promovat sunt pilonii principali prin care tinerii pot fi încurajaţi să opteze pentru un loc de muncă în ţara lor, pe litoral chiar, fără a fi tentaţi nici un moment de a pleca în străinătate cu acelaşi scop.Pe perioada contractului d emuncă, noii angajaţi au prilejul de a lucra cu clienţii şi de a+şi dezvolta abilităţile în ceea ce numim ‚’’ customer service’’. Orice departament de operare al alege, de la vânzăril, la PR, recepţie, marketing, animaţie, fiecărui tânăr în parte îi vor fi utile secretele învăţate pe perioada trainingului.

Pentru că ne dorim să păstrăm acelaşi tonus profesional al echipei noastre, vom continua şi în aces an acest demers de a le da şansa studenţilor sau celor proaspăt absolvenţi să lucreze într-o societate care le promite dezvoltarea. Cu siguranţă vom răspunde şi în acest an invitaţiilor universitaţilor la conferinţele şi cinele interactive pentru a le explica în mod transparent acest fenomen.